SAĞLIK KÖŞESİ



KOLESTEROLÜ DÜŞÜRMEK VE KALP SAĞLIĞINI KORUMAK İÇİN ÖNERİLER


-Yemekler bitkisel yağla hazırlanmalıdır.
-Yumurta haşlama olarak tüketilmelidir.
-Posalı gıdalar kolesterolünüzü düşürmenize yardımcı olur Bu nedenle kabuklumeyve ,sebze ve tahıl ürünleri bol tüketilmelidir.
-Kurubaklagiller bol tüketilmelidir.(haftada 3-4 porsiyon)
-Haftada 2-3 kez kırmızı et diğer günler tavuk ve balık yenmelidir.
-Ceviz,fındık gibi yemişlerin faydalı olduğu unutulmamalıdır.Kilo prıblemi olan bireyler kuruyemişleri aşırı tüketmemelidir.
-Beyaz ekmek yerine kepekli,çavdar,tam tahıllı ve buğday ekmekleri tercih edilmelidir.
-Sarımsak bol miktarda potasyum,fosfor,selenyum,A ve C vitaminleriile 75 farklı madde içermekle birlikte kan damarlarını genişletir ve kanın pıhtılaşmasını önler.Bu neden le sık sık tüketilebilinir.

-Et yemeklerine ayrıca yağ eklememeye özen gösteriniz.
-Etleri yemeğe hazırlarken,etrafındaki yağları iyice temizleyiniz.
-Organ etlerini(yani sakatatları)çok seyrek tüketiniz.
-Süt ve süt ürünlerinin(peynir,yoğurt,ayran vs.)yüketirken yağsız olanlarını tüketiniz
-Sucuk,salam,sosis,pastırma vb.hazır yiyeceklerden kaçınınız.
-Yağda kızartılmış ve kavrulmuş yiyeceklerdenn uzak durunuz.Yemeklerinizi daha çok haşlama,fırın,buğulama ve ızgara şeklinde yapınız.
-Kabuklu deniz ürünlerinden uzak durunuz(karides,kalamar,midye)
-Trans yağ asidi içeren cips,bisküvi ve krakerleri fazla tüketmeyiniz.

-Sigara içmeyiniz
-Alkol tüketmeyiniz.(eğer içiyorsanız kadınlar için 1,erkekler için 2 ölçüsünü geçmeyiniz)
-Kan basıncını azaltmak için günlük tuz tüketiminizi azaltınız.Yemeklerinize ekstra tuz atmayınız.
-Egzersiz yapmayı unutmayınız.(yürüyüş,yüzme vs)Haftada 3-4 gün 40 dk yürüyüş gibi

DİYET POLİKLİNİĞİMİZE BEKLİYORUZ