SAĞLIK KÖŞESİ



Sağlıklı Yaşam Önerileri


-İdeal vücut ağırlığına ulaşınız ve bunu korumaya çalışınız.
-Sık sık,azar azar besleniniz.
-Başta kahvaltı olmak üzere asla öğün atlamayınız.
-Yemekler çok yavaş yenilmeli,ağızda lokmalar iyice çiğnenmelidir.
-Akşam yemeğini yatmadan önce 2-2.5 saat önce sonlandırınız.
-Gün içerisinde tüketmiş olduğunuz sıvı miktarını artırınız.
-Sofraya tuzluk tüketmeyiniz,yemeğin tadına bakmadan tuz kullanmayınız.
-Şeker ve şekerli besinlerden uzak durunuz.(çay şekeri,bal,reçel,çikolata,pasta,hazır meyve suları,meşrubatlar,kolalı içecekler,tatlılar...)
-Enerji değeri yüksek ,besin değeri düşük kaymak,krema,mayonez,cipsler,soslar,kuruyemiş gibi yağlı besinlerden mümkün olduğunca uzak durunuz.

-Süt,yoğurt,peynir besinlerin yarım yağlı,yağsız olanlarını tercih ediniz
-Etin yağlı kısmını ve tavuğun derisini yemeyiniz.
-Sigara tüketmeyiniz.
-Alkol tüketmeyiniz.
-Stresten mümkün olduğunca uzak durunuz.
-Günlük fiziksel aktivite artırınız.Haftada en az 3-4 gün,30-45 dakikadan az olmamak şartıyla orta tempoda yürüyünüz.
-Günde 20 dakika kadar güneş ışığından direkt olarak yararlanınız.
-Yağda kızartılmış ve kavrulmuş yiyeceklerdenn uzak durunuz.Yemeklerinizi daha çok haşlama,fırın,buğulama ve ızgara şeklinde yapınız.
-Yemeklerinize yağı yakmadan ekleyiniz.
-Yemeğin suyunu tüketmeyiniz.

-Yemeklerinizi bitkisel sıvı yağlarla pişiriniz.Tercihen zeytinyağı,mısır özü yağı,soya yağı,kanola yağı ,fındık yağı kullanabilirsiniz.
-Etle pişirdiğiniz yemeklere yağ koymayınız.
-Günlük posa tüketiminizi artırınız.(kabuklu meyve,sebze,kurubaklagiller,tahıllar)
-Kabuklu yenebilen sebze ve meyveleri sindirim problemleri yaşamıyorsanız soymadan tüketiniz.Tercihen mevisiminde tüketiniz.
-Beyaz ekmek yerine kepek,çavdar,yulaf ve tambuğday ekmeğini tercih ediniz.
-Pasta,kek,kurabiye ,börek v.s.hamur işlerinde çok fazla yağ,şeker,un ve yumurta kullanıldığı için mümkün olduğunca az yemeye çalışınız.

ARTIRIN AZALTIN
+ Spor - Yağ
+ Meyve - Hamur işleri
+ Sebze - Beyaz ekmek
+ Kurubaklagiller - Şeker
+ Tahıllı ekmek - Tuz
+ Balık,tavuk,hindi - Sakatat

DİYET POLİKLİNİĞİMİZE BEKLİYORUZ